سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عطر دل آرای خدا
 
آقای غریبم ... سهم من در غربت شما چقدر است؟؟؟

اسلام عزیز عید نوروز را امضا کرده است

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: از خداوند متعال با توسل به اهل‌بیت (ع) بخواهید در سال آینده تقوا و رابطه با خودش و سلامتی و امنیت را مقرر نماید و در فرج حضرت ولی‌عصر(عج) تعجیل فرماید.

به گزارش آینده روشن، به نقل از مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مظاهری در پاسخ به این سوال که برخی عید نوروز را قبول نداشته و گرامی داشتن آن را منافات با اسلام می‌دانند به جایگاه شرعی آن اشاره کرد و گفت: اسلام عزیز عید نوروز را امضا کرده است. 
ایشان افزود: مرحوم محدث قمی در مفاتیح‌الجنان در آخر دستورات ماه‌ها، نماز در آن روز را نقل می‌کند و بعد از آن دعایی را در شرافت و کرامت آن عید نقل می‌نماید.
معظم‌له دعا و نیایش را مهمترین اعمال در لحظه تحویل سال دانست و یادآور شد: خواندن دعای «یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول حول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال» بسیار خوب است.
حضرت آیت‌الله مظاهری توبه و بازگشت به خدا را در این لحظات بسیار پسندیده دانست و عنوان کرد: انسان باید جداً حساب سال و گذشته را بکند و اگر گناهکار است جداً توبه کند و با حالت توبه وارد سال جدید شود.
معظم‌له تصریح کرد: از خداوند متعال با توسل به اهل‌بیت (ع) بخواهید در سال آینده تقوا و رابطه با خودش و سلامتی و امنیت را مقرر نماید و در فرج حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداء تعجیل فرماید.
ان‌شاء‌الله حاصل شود.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/1/5 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/12/25 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

                                  چگونه تو را بخوانم ...؟

عالم بزرگوار سید جلیل، علی بن طاووس در کشف الحجه به فرزندش اینگونه سفارش می کند
" فرزندم، در هر روز دوشنبه و پنج شنبه، حاجات خود را خدمت حضرت مهدی علیه السلام عرضه کن. ابتدا آن حضرت را با این زیارت بخوان:
سلام خدا بطور کامل و تمام و همه جانبه و عمومى و درودهاى ممتد و پیوسته و برکتهاى پابرجا و تام و تمامش بر حجت خدا و ولى او در زمین و سایر کشورهایش و جانشین او بر خلق و بندگانش و نژاد پاک نبوت و باقیمانده عترت و (آن سرور) برگزیده یعنى حضرت صاحب الزمان و آشکارکننده ایمان و یاددهنده احکام قرآن و پاک کننده زمین و گسترنده عدالت در درازا و پهناى زمین و حجت قائم مهدى آن امام منتظر پسندیده و فرزند امامان پاکیزه و وصى فرزند اوصیاء پسندیده آن راهنماى معصوم فرزند امامان راهنماى معصوم سلام بر تو اى عزت بخش مردم مؤ منى که ناتوان و خوارشان شمرند سلام بر تو اى خوارکننده کافران سرکش و ستمکار سلام بر تو اى مولاى من اى صاحب الزمان سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى فرزند امیرمؤمنان سلام بر تو اى فرزند فاطمه زهرا بانوى زنان جهانیان سلام بر تو اى فرزند پیشوایان و حجتهاى معصوم و پیشواى بر خلق همگى سلام بر تو اى سرور من سلام مخلصانه من به تو در ولایت و پیرویت گواهى دهم که تویى آن پیشواى راه یافته چه در گفتار و چه در کردار و تویى آن بزرگوارى که زمین را پر از عدل و داد کنى پس آنکه پر از ستم و بیدادگرى شده باشد پس از خدا خواهم که شتاب کند در فرج تو و راه آمدنت را هموار و زمان ظهورت را نزدیک و یار و یاورت را بسیار گرداند و آنچه به تو وعده فرموده درباره ات وفا کند زیرا که او راستگوترین گویندگان است که فرموده ((و ما خواستیم بر کسانى که در زمین زبون شمرده مى شدند منت نهیم و ایشان را پیشوایانى کنیم و وارثانشان گردانیم )) اى سرور من اى صاحب الزمان اى فرزند رسول خدا حاجتم این و این است....سپس بگو:

 فَلَمَّا دَخَلُواْ عَلَیْهِ قَالُواْ یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَآ إِنَّ اللّهَ یَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ2

پس چون [برادران‏] بر او وارد شدند، گفتند: «اى عزیز، به ما و خانواده ما آسیب رسیده است و سرمایه‏اى ناچیز آورده‏ایم. بنا بر این پیمانه ما را تمام بده و بر ما تصدّق کن که خدا صدقه‏دهندگان را پاداش مى‏دهد»

آری خواندن، خواستن از آن امام شریف با پاکی ظاهر و باطن میسر می شود.
منابع: 1- مفاتیح الجنان-دعای استغاثه حضرت مهدی (عج) و 2- یوسف آیه 88
                                                                                   
                                                   
برای خواندن متن کامل زیارت اینجا کلیک کنید...


برچسب‌ها: عطر دل آرای خدا

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 87/12/19 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

ای کــه خــورشـید فلک محو لقای تو بود
مـاه را روشـنی از نـور ضـیـای تـو بود
تــویـی آن آیـنـه حـسـن خـداونـد کـریــم
کـه عـیـان نـور الـهـی زلـقـای تـو بـود
مـعـدن جود و سخـایی تـو که از فرط کرم
دو جـهـان ریزه‏خور خوان عطای تـو بود
ولی حق حسن العسکری ای آن که قضا
مـجـری امـر تـو و بــنــده رای تــو بـود
حــجـت‏ یـــازدهــم نـــور خـداونـد جــلــی
ای کـه ایـجـاد دو عـالم ز بـرای تـو بـود
شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) تسلیت باد.. در چنین روزی  امامت حضرت مهدی (عج علی الله) آغاز شد وتاکنون به امید ظهورش ادامه دارد 




نوشته شده در تاریخ جمعه 87/12/16 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

مهدی(عج) در اندیشه ی بیدار مسلمانان

دین اسلام، قضیه ی مهدی(عج) را تنها یک ایده و تفکر خیالی که بشارت قیام رهبری مبهم، در آینده ای نامعلوم جهت
رهایی بشریت از ظلم و جور را می دهد مطرح نساخته بلکه آن را به عنوان یک مسأله اعتقادی که دارای نشانه و علائم روشن و پابرجایی است، مطرح می کند و این اعتقاد در دل و جان و وجدان امت اسلامی و همچنین در زندگی سیاسی و مبارزاتی آنها وجود دارد.

درحالی که امت اسلامی با چنین اندیشه های منحرفی درگیر است کوشش می کند آن را تغییر دهد تا به این وضعیت، رنگی اسلامی و سمت و سویی دینی دهد و در میادین جهادی، با سمبل کفر و گمراهی و دشمنان دین مقابله نماید. تمامی این تلاشها برای فراهم آوردن زمینه های ایمانی و مسؤولیت پذیری است تا برای پذیرایی و استقبال از رهبر منتظرش تناسبی داشته باشد؛ زیرا امت اسلامی در انتظار ظهور ناگهانی ایشان و مشارکت در قیام و انقلاب جهانگیرشان می باشند و زمان استقبال از یک شخصیت انقلابی جهانی- آنگاه که تاریخش مشخص نشده باشد- معنایش آن است که دائماً می بایست در حال آماده باش بود تا آن روزی که از وی استقبال و در جنبش انقلابی و جهانی وی شرکت کنیم؛ زیرا ما، همه روزه در انتظار ظهورشان هستیم.

نظریه ی شخصیتی انقلابی، جهانی و انتقام گیرنده ی از دشمنان خدا، به خودی خود، دنیایی را فرا خواهد گرفت که پر از ستم و جور می شود و از فساد و گمراهی پر گردد، دنیایی که خواسته های مادی بر آن حاکم و سرنوشتش به دست طاغوتیان و زیر سلطه نیروهای ستمگر است. در حالی که انقلاب مهدی منتظر(عج) انقلابی است فراگیر، که سراسر زوایای انحراف را که بر کره ی زمین سایه افکنده و با زور و قدرت، سلطه ی خویش بر اهل زمین تحمیل نموده و آن را پر از ظلم و ستم نموده، متحول می کند.

بنابراین چنین تصور متصل به غیبی که روح انقلابی و علاقه به جهاد را در وجدان مسلمانان دمیده طبیعی است؛ زیرا چنین روحی است که در نهاد منظرین قیام و انقلاب، علیه ظلم،ستم،جور و شرک و مخالفت همه جانبه با انواع انحرافات را تجسم می کند. این روح، همه ی سرکردگان کفر و طاغوتیان، هرچند نیرومند بوده و دارای قدرت و سلطه فراگیری باشند را به مبارزه می طلبد.

با وجودی که تفکر و ایده ی مهدویت، نماد فریادی است بس بلند بر تمامی طاغوتهای زمین و مخالفتی است قاطعانه با تمامی شیوه های عدول از ارزش های الهی، با این وصف یک فراخوانی است روشن و آشکار که از مسلمانان می خواهد؛ چه از لحاظ اعتقادی و چه از لحاظ عملی- با منشی درست- دقیقاً به اسلام پایبند باشند، چنانکه قیام حضرت مهدی(عج) و جنبش ایشان از جوامع اروپایی شروع نشده بلکه از درون جوامع اسلامی سرچشمه می گیرد تا در ابتدا مسلمانان منحرف را تصفیه نماید؛ مسلمانانی که قبل از ظهور ایشان موفق به توبه و اصلاح باطن خویش نشدند.

بدین سان است که ما معتقدیم قضیه ی مهدی منتظر- در تصور آگاهانه اسلامی- به تلاشی هدفمند جهت انتظار و جهادی بیدارگر تبدیل شده است که منتظران را برای قدم نهادن در جهاد تربیت درونی که همان جهاد اکبر و مبارزه با شیطان و نفس امّاره است، رهبری می کند. هدف هم در این انتظار آن است که بر این دو دشمن- نبرد با شیطان درون و نفس امّاره- غلبه کرده و درون را از انگیزه های  انحراف پاک نماید، عواملی که فرد مسلمان را از سعادت دیدار مهدی منتظر(عج) محروم کرده و مانع از رفتن به سمت راو و روش ایشان می شود.

در عین حال اسلام از همه ی مسلمانان می خواهد که پا به میدان نبرد اعتقادی، سیاسی و جهادی بگذارند تا در روند مقدمه چینی ظهور و رهبر و پیشوای خود مشارکت داشته و در نهایت، آماده ی پذیرایی و استقبال از ایشان باشند. همچنین در فتوحات جهانی و تأسیس حکومت عدل الهی در سایه ی ولایت و خلافت جهان شمول ایشان، مشارکت نمایند.

برگرفته از کتاب مهدی منتظر(عج)       تألیف: مهدی فتلاوی        ترجمه : دکتربیژن کرمی

                                                   برای ظهور آن بزرگوار دعا کنیم


 




برچسب‌ها: مطالب درباره امام زمان
نوشته شده در تاریخ جمعه 87/6/22 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

طلایه دار سحرگاه نور می آید                امیر قافله شوق وشور می آید
امام یازدهم را به شادی وتبریک              ملک زهر طرفی درحضور می آید
پس از سه روزسفردرعوالم ملکوت         زمیهمانی رب غفور می آید
بود کریم وهمین بس کرامتش که مدام     ز او عنایت و از ما قصور می اید

                       عصاره همه گلهای احمدی مهدیست
                     
  گل همیشه  بهار  محمدی  مهدیست
                                اللهم عجل لولیک الفرج

                

 

   



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/5/27 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

                                                  بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیاَ و حافظا و قائداَ و ناصرا و دلیلاَ و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا

چندتا فایل موسیقی درباره امام زمان (عج)هست که خیلی زیباست  شما هم اگه می خواید دانلودش کنید

برای دانلود صلوات بفرستید و کلیک کنید...


برچسب‌ها: فایلهای صوتی مذهبی

نوشته شده در تاریخ جمعه 87/1/30 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

                      اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

گر چه مجنونم و صحرای جنون جای من است .............لیک دیوانه تر از من دل شیدای من است

آخر از راه دل و دیده سر آرد بیرون............................نیش آن خار که از دست تو در پای من است

رخت بر بست ز دل شادی و هنگام وداع....................با غمت گفت که یا جای تو یا جای من است

سر تسلیم به چرخ آنکه نیاورده فرود..........................با همه جور و ستم همت والای من است

جامه ای را که زدل رنگ نمودم امروز..........................بر جفا کاری تو شاهد فردای من است

آنکه در راه طلب خسته نگردد هرگز..........................پای پر آبله وادیه پیمای من است

این چشمها که محروم از یک نگاه یارند......................بهتر که کور گردند بگذار حون ببارند

آن کو قرار دارد کی داغ یار دارد................................قومی کنار یارند اما ز یار دورند

پروانه سوخت بالش بشنو زبان حالش........................یارب مباد عشاق از شمع کم بیارند

چشم انتظار ماندن از انتظار دور است.........................آنان که جان سپردند مردان انتظارند

آنان که بی تو سوزند سوزند عالمی را........................ای وای اگر بدین سوز آهی‌زدل‌برآرند

 




برچسب‌ها: اشعار درباره امام زمان
نوشته شده در تاریخ جمعه 87/1/23 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

                                                  اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی (عج)مولای من !
سالهاست صبح های جمعه ندبه گویان ،
با اشک ، مژه چشم هایم را آب و جارو می کنم ،
تا مگرقدمگاه تو شود
و در غروب غم انگیز چشمانم سمات را زمزمه می کنم .
و اشک حسرت می ریزم .
بیا تا در حریمت بیاسایم ,
با گریه هایت همنوا شوم،
سر بر شانه بغض بگذارم و مثل ابر بهار گریه کنم و دانه های مروارید چشمانت را در صدف نگهداری کنم .
ای سوار سبز پوش لحظه های من !
می دانم که روزی می آیی و پرستو های مهاجر را بر شاخسار آرامش ، ما وا می دهی ای خوب !
دیگر نمی توانم اشکهایم را ،
در چاه چشمانم اسیر کنم ،
باران اشکم را بر سجاده نیازم جاری می کنم که اشک ،
مهر استجابت دعاست .
ای زلال عصمت ، آتش معصیت در وجودم شعله ور است ،
بر من ببار و تطهیرم نما ،
بیا تا ایمان غرق گرداب گناه نشده

   

                                                 خدا کند که بیایی........             


برچسب‌ها: مطالب درباره امام زمان
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/1/21 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

یا رب المهدی بحق المهدی اشف صدر المهدی بظهور الحجت

عمری است که برای آمدنت بی قرارم0 یابن الزهرا،ببین از فراقت سخت بارانیم0 ببین ثانیه ها چگونه از هجر تو بغض کرده وبه هق هق افتاده اند

آقا جان!حیف نیست ماه شب چهادره پشت ابرهای تیره وپاره پاره پنهان بماند،حیف نیست دیده را شوق وصا ل باشد ولی فروغ دیده نباشد0

بیا وقرار دل بیقرارم شو0 بیا وصداقت آینه را به زلال آبی نگاهت پیوند بزن0 بیا تا سر به دامانت بگذارم وعقده های چندین ساله ام را باز کنم0 تو که معنای سبز لحظه هایی بیا تو که ترنم الطاف حق تعالی بیا0

بیا که از هجرت چون اسپندی بر آتشم0 یوسف فاطمه!کی طنین دلنواز انا بقیه ا000 تو از کعبه مقصود جانها را معطر می نماید0 کی کعبه به خود می بالد وزمین بر قامت دلربایت طواف عشق می گزارد وجان در سعی وصفای نگاه تو محرم می شود ومناسک حج وقربان را بجای می آورد0 برای آمدنت تمام دلهای عشاق دنیا را به ضریح چشمهای قشنگ وعباس گونه ات گره زده ایم ودر مراسم اعتکاف شبهای فراق برای گرفتن حاجتمان دست به دعا برداشته ایم0 آقا جان برای آن لحظه که سبز پوش با پرچم یالثارات الحسین در انتهای افق غباری بپا می شود وتو با ذوالفقار حیدر وسوار بر اسب سفید قصه ها می آیی لحظه ها را بدست باد می سپارم0

بگذار صادقانه بگویم که کهانسالترین آرزوی دلم آرزوی وصال توست!آرزویی که برای بدست آوردنش تمام کلافهای عمرم را به بازار معشوق فروشان برده ام وخودم را در جرگه خریداران یوسف زهرا(س) قرار داده ام0

نازنینم!تو زیبا ترین دلیل برای شبهای قدر وشب زنده داریهای منی تو ضیاعین ودلیل امن یجیب منی 0

آقا جان! می خواهم برایت قصه بگویم 0 قصه سیب وگندم ومردی که سالهاست در میان مردم چشمم ایستاده،قصه خوشه خوشه انتظار وچشمانی که درو میکنند،قصه باران وسطرهایی که دلواپس پونه هاست،قصه اسب وخیال آمدن تو در باران،قصه هایی که مشق هر شب من است0

کاش می شد واژه ها را شست وانتظارراتفسیر کرد ولی افسوس000

                                         ادامه مطلب...


برچسب‌ها: مطالب درباره امام زمان

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/1/14 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی
<      1   2   3   4      >