سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عطر دل آرای خدا
 
آقای غریبم ... سهم من در غربت شما چقدر است؟؟؟

 

خوش آن دمی که بهـــاران قرارمـــان باشـــد

ظهور مهــــدی زهـــرا(س) بهارمـــان باشـــد
 

 




برچسب‌ها: بدون شرح
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/2/18 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

                                  

 گلها همه با اذن تو برخواسته اند                      از بهر ظهور تو خود آراسته اند
 مردم  همه در لحظه تحویل حتما                       اول فرج تو از خدا   خواسته اند

                  

                دهنم آب افتاددهنم آب افتاد گل تقدیم شما گل تقدیم شماگل تقدیم شماسال نو مبارکگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شمادهنم آب افتاددهنم آب افتاد

هفت سین قرآنی

1-سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58)

" از جانب پروردگار [ی] مهربان [ به آنان] سلام گفته می شود."

این ندای روح افزا و نشاط بخش و مملو از مهر و محبت خدا ، چنان روح انسان را در خود غرق می کند و به او لذت ، شادی و معنویت می بخشد ، که با هیچ نعمتی برابر نیست ، آری شنیدن ندای محبوب ، ندایی آمیخته با محبت و آکنده از لطف ، سرتا پای بهشتیان را غرق سرور می کند ، که یک لحظه ی آن بر تمام دنیا و آنچه در آن است برتری دارد.

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده : " در همان حال که بهشتیان غرق در نعمتهای بهشتی هستند نوری بر بالای سرایشان آشکار می شود ؛ نور لطف خداوند که بر آنها پرتو افکنده است.

پس ندایی بر می خیزد که "سلام بر شما ای بهشتیان" ، نظر لطف خداوند چنان بهشتیان را مجذوب می کند که از همه چیز جز او غافل می شوند ، و همه نعمتهای بهشتی را در آن حال به دست فراموشی می سپارند.

2- سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین . ( صافات /79)

" درود بر نوح در میان جهانیان."

چه افتخاری از این برتر و بالاتر که خداوند بر حضرت نوح علیه السلام ، سلام می فرستد ، سلامی که در میان جهان و جهانیان باقی می ماند و تا دامنه قیامت گسترده می شود ، سلام خدا توأم با ثناء جمیل و ذکر خیر بندگانش در قرآن کریم ؛ کمتر سلامی به این گستردگی و وسعت درباره کسی دیده می شود ، به خصوص اینکه لفظ " العالمین" معنی وسیعی دارد که نه تنها همه انسانها ، بلکه عوالم فرشتگان و ملکوتیان را نیز در برمی گیرد.

3- سلامٌ علی اِبراهیم . ( صافات/109)

" درود بر ابراهیم."

در آیات پیش از این آیه ، به چگونگی بشارت دادن فرزندی بردبار و پراستقامت بر حضرت ابراهیم ، و جریان دستور ذبح اسماعیل -  فرزند ایشان - و تسلیم بودن هر دوی آنها بر این امر به میان آمده است ک پس از یاد آوری این قضایا ، خداوند می فرماید: سلام بر ابراهیم [ آن بنده مخلص و پاک باد.]

4- سلامُ عـَلی موُسی و هارون . (صافات/120)

" درود بر موسی و هارون."

درآیات پیش از این آیه ، خداوند ضمن آیاتی ، جریانات حضرت موسی و هارون را نقل می فرماید:

- ما این دو برادر و قوم آنها را از اندوه بزرگ رهایی بخشیدیم . ( صافات/115)

- ما آنها را یاری کردیم تا آنها بر دشمنان نیرومند خود پیروز شدند . ( صافات/116)

- ما به آن دو ، کتاب آشکار دادیم . ( صافات/117)

- ما آن دو را به راه راست هدایت نمودیم . ( صافات/118)

- ما ذکر و یاد خیر آنها را در اقوام بعد باقی وبرقرار ساختیم . ( صافات /119)

و بعد از یادآوری موارد فوق خداوند برآن دو سلام می رساند.

سلامی از ناحیه پرودگار بزرگ و مهربان.

سلامی که رمز سلامت در دین و ایمان در اعتقاد و مکتب، و در خط و مذهب است.

سلامی که بیانگر نجات و امنیت از مجازات و عذاب این جهان و آن جهان است.

5- سلامُ علی آلِ یاسین . ( صافات/130)

" درود بر پیروان الیاس" (1)

خداوند می فرماید: ما نام نیک الیاس را در میان امتهای بعد جاودان کردیم.( صافات /129)

امتهای دیگر ، زحمات این انبیاء بزرگ ( الیاس وسلاله ی او ) را که در پاسداری خط توحید، و آبیاری بذر ایمان منتهای تلاش و کوشش را به عمل آوردند ، هرگز فراموش نخواهند کرد ، و تا دنیا برقرار است یاد و مکتب این بزرگ مردان فداکار زنده و جاویدان است.

تعبیر به " ال یاسین" به حای" الیاس" یا به خاطر این است که ال یاسین لغتی در واژه " الیاس" بوده و هر دو به یک معنی است ، و یا اشاره به الیاس و پیروان او است که به صورت جمعی آمده است.

6- سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین . ( زمر/73)

" ... سلام برشما ، خوش آمدید ، در آن درآیید [ و] جاودانه [ بمانید]

در این آیه ، خداوند می فرماید که بهشتیان وقتی به بهشت می رسند ، در حالی که درهای آن گشوده شده است ، در این هنگام نگهبانان بهشت ، آن ملائک رحمت به آنها می گویند : سلام بر شما ، گوارا باد این نعمتها بر شما ، داخل بهشت شوید و جاودانه بمانید.

7- سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر. ( قدر/5)

" [ آن شب] تا دم صبح ، صلح و سلام است . "

این آیه ، در توصیف شب قدر است . آن شبی است که قرآن درآن نازل شده و عبادت و احیاء آن معادل هزار ماه است ، خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می شود و رحمت خاص الهی شامل بندگان می گردد و فرشتگان و روح در آن شب نازل می گردند.

پی نوشت :

 (1)  در تفسیر قمی در ذیل آیه اتدعون بعلا آمده که قوم الیاس ( علیه السلام ) بتی داشتند که آن را بعل می نامیدند / (و در کتاب معانی به سند خود از نوح قادح از امام صادق ( علیه السلام ) از پدرش از پدران بزرگوارش از علی ( علیهم السلام ) روایت کرده که درباره آیه سلام علی آل یس فرمود : یس رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) است / و آل یس ما هستیم / مؤلف : و از کتاب عیون از امام رضا ( علیه السلام ) نظیر این حدیث روایت شده /  و البته این دو روایت بر این مبنی صحیح است که ما آیه را به صورت آل یس بخوانیم ، همچنان که در قراءت نافع و ابن عامر و یعقوب و زید این طور قراءت شده /

 


 




برچسب‌ها: هفت سین قرانی -سال نو مبارک- سال 1390 سال جهاد اقتصادی مبارک
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/1/1 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی
نوشته شده در تاریخ جمعه 88/6/13 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

   یا صاحب الزمان 



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/3/9 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

‌فصل اول: بهشت ظهور (بهشت بعد از ظهور، بهشت قبل از قیامت).........................
بخش1: قرآن که «تِبْیانًا لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ» است، آیا فضای بعد از ظهور در آن تبیین شده است؟

الف) خداوند در سورة آل‌عمران آیة133 می‌فرماید:

ب) در سورة حدید آیة21 می‌فرماید:

ج) در سورة بقره آیة221 می‌فرماید:

د) در سورة الرّحمان آیة62 می‌فرماید:

بخش2: این بهشت «جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ اْلأَرْضُ» در کجا واقع می‌شود، چه جنسیّتی دارد و در چه زمانی خواهد بود؟

الف) مکان این بهشت کجا می‌تواند باشد؟

ب) تعداد آسمان‌ها

ج) جنسیّت آسمان‌ها و زمین:

د) اگر قرار باشد که در محدودة آسمان‌ها و زمین بهشتی برپا شود، این بهشت چه جنسیّتی می‌تواند داشته باشد؟

ه) این بهشت در چه زمانی می‌تواند باشد؟

بخش3: چرا بهشت ظهور؟

دلیل اول: قبل از قیامت باید چنین بهشتی برپا شود، وگرنه مُلکِ خدا در دنیا کمرنگ یا ناقص جلوه می‌کند.

دلیل دوم: اگر قابلیّت‌های مختلف انسان تا قبل از قیامت به کار گرفته نشود، عملاً این قابلیت‌ها عبث خواهد بود.

دلیل سوم: بهشت ظهور، بهترین شرایط برای «إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ» است.

دلیل چهارم: نظام عالم به سوی ارتقاء یعنی به سوی بهشت شدن جلو برده می‌شود.

دلیل پنجم: خداوند از قبل، وعد? چنین ماجرایی را داده است........................................................

دلیل ششم: سرزمین بعد از ظهور، اگر کمتر از یک بهشت با صفا باشد قیمت ندارد.

دلیل هفتم: وجود چنین بهشتی بعد از ظهور، به دلیل آیة96 سورة اعراف بسیار منطقی است.

دلیل هشتم: انسان فطرتاً و عقلاً انتظار چنین بهشتی را می‌کشد.

دلیل نهم: انسان با فضای باغ‌گونه، بهتر و سریع‌تر ارتباط برقرار می‌کند تا با شهر و شهرنشینی.

دلیل دهم: به خاطر برقراری قسط و عدل در زمین

بخش1: قرآن که «تِبْیانًا لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ»[1] است، آیا فضای بعد از ظهور در آن تبیین شده است؟
در اینجا چهار آیه را معرفی می‌کنیم:
الف) خداوند در سورة آل‌عمران آیة133 می‌فرماید:
«وَ سارِعُوا إِلی مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ اْلأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ»، سرعت بگیرید به سوی مغفرتی از جانب رب‌تان، و همچنین به سوی بهشتی که
محدودة آن «به اندازة آسمان‌ها و زمین» است؛ و خداوند این بهشت را برای مُتّقین آماده کرده است.
ب) در سورة حدید آیة21 می‌فرماید:
«سابِقُوا إِلی مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ اْلأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذینَ آمَنُوا بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ ذلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ»، از همدیگر
سبقت بگیرید به سوی مغفرت از جانب رب‌تان، و همچنین سبقت بگیرید به سوی بهشتی که محدودة آن «مانند آسمان و زمین» است، و این بهشت برای کسانی
که به الله و رسولانِ الله ایمان دارند آماده شده است و کلاً این ماجرا فضلی از جانب خداوند است که خداوند فضلش را به هر کسی که بخواهد عطا می‌کند وخداوندصاحب فضل عظیم است.
ج) در سورة بقره آیة221 می‌فرماید:
«... وَ اللّهُ یَدْعُوا إِلَى الْجَنَّةِ وَ الْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ ...»، و خداوند شما را دعوت می‌کند به سمت بهشت و به سمت مغفرت.
د) در سورة الرّحمان آیة62 می‌فرماید:
«وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ»، مادون بهشت‌های بعد از قیامت، دو بهشت دیگر وجود دارد.
توجه: مدخلی که از آنجا می‌خواهیم به بحث بهشت ظهور وارد شویم، بخشی از آیة133 سورة آل‌عمران است؛ یعنی «جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ اْلأَرْضُ»، بهشتی که
در محدودة آسمان‌ها و زمین برپاست.
اما قبل از اینکه بخواهیم به توصیف این بهشت و انواع نعمات جاری شده در آن بپردازیم، به دانستن برخی کلیات نیاز داریم؛ که در قالب بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت:

کجاســـــت منتـــظر تــــو چــــه انتظــــار عجیبـی
تـــــو بین منتــــظران هم عزیــز من چه غریبـــی!
عـــجیب تر که چه آســـان نبودنت شده عـــادت
چــه کــــودکـــانه ســـپردیم دل به بازی قسمت
چه بی خیال نشستم چه کوششی چه وفایی
فقـــط نشستیم و گفتیم خــــــــدا کند که بیایی




برچسب‌ها: بهشت ظهور
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/2/7 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

امام صادق علیه السلام : مَن سَرَّهُ أن یَکونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَلیَنتَظِر وَلیَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ وهُوَ مُنتَظِرٌ

هرکه دوست دارد از یاران قائم باشد، پس باید انتظار کشد و در حالى که منتظر است، پارسایى و اخلاق نیک را در پیش گیرد   

الغیبة للنعمانیّ



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/1/31 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

یک عـــمر در پــــــی تـــو سفـــر کـــردم با آتش فـــــــراغ تو ســـــــــــر کــــردم. روزم به انتــــــظار تو شب گــــــــــردید شب را به شوق وصل، سحـر کـــــردم. با کیمیــای عشــق تــــو ایــن دل را ارزنده تــــــــر ز گــــوهــــر و زر کـــردم . جز مـهر رویت، ای گــــــل زهـــرایـــــی از دل، هر آن چه جز تــوبه در کـــردم.

 اثبات وجود حضرت حجت(ع)

مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی(ره) از آیات و مراجعی بود که بی واسطه به فیض ملاقات حضرت مهدی، صاحب الزمان ارواحنا له الفداه مشرف شده بود. یکی از آن موارد، قضیه شگرفی است که مرحوم شیخ محمد شریف رازی در جلد اول کتاب گنجینه دانشمندان نقل کرده است. او می نویسد: علامه حاج سید محمد حسن میرجهانی طباطبایی، صاحب تألیفات مفید که از خواص اصحاب ایشان بودند حکایت کرده اند که: « یکی از علمای زیدیه به نام سید بحرالعلوم یمنی وجود حضرت ولی عصر علیه السلام را انکار می کرد و با علما و مراجع شیعه آن روز مکاتبه کرده و برای اثبات وجود و حیات آن حضرت برهان می خواست و آقایان از کتب اخبار و تواریخ عامه و خاصه اقامه دلیل می کردند؛ ولی وی قانع نمی شد و می گفت: من هم این کتب را دیده ام. تا اینکه برای مرحوم آیت الله اصفهانی نامه نوشت و جواب قاطعی خواست. سید در جواب مرقوم فرمود: جواب شما را باید مشافهتاً بدهم، شما طی سفری به نجف مشرف شوید.
آن سید یمنی با فرزندش سید ابراهیم و چند تن از مریدان خاصش، به نجف اشرف مشرف و همه علما از جمله مرحوم آیت الله اصفهانی از وی دیدن کردند. سید یمنی عرض کردند من روی دعوت شما، به این مسافرت آمدم، جوابی که وعده فرمودید بدهید. ایشان فرمودند:

اینجاکلیک کنیدوادامه مطلب رابخوانید...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/1/25 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

  

                                                                                      





برچسب‌ها: سلام علی قائم المنتظر
نوشته شده در تاریخ شنبه 88/1/22 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی

خورشید  سپهر  رهبری  پیدا  شد           احیاگر فقه جعفری پیدا شد
تبریک به مهدی که به عالم امشب           رخسار امام عسکری (ع) پیدا شد

                                        

  نام : حسن

    شهرت : عسگری زکی هادی ، سراج ، رفیق

لقب : الخاص

کنیه : ابو محمد معروف به « ابن رضا» (ع)

نام پدر :امام علی النقی (ع)

نام مادر: سوسن یا حدیثه یا سلیل

تاریخ ولادت : هشتم  ماه ربیع الثانی سال 232 هجری یا 231 هجری

محل ولادت : مدینه طیبه

مدت امامت : 6 سال

تاریخ شهادت : هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری

محل دفن : سامراء



نوشته شده در تاریخ جمعه 88/1/14 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی


گفتم  شبی به مهدی بردی دلم  ز دستم

من منتظر به راهت شب تا سحر نشستم

گفتا   چه   کار   بهتر    از   انتظار   جانان

من راه   وصل  خود  را  بر  روی تو  نبستم

گفتم  ببخش  جرمم   ای  رحمت   الهی

شرمنده   تو  بودم   شرمنده   تو  هستم

گفتا   هزار  نوبت   از  جر م   تو  گذشتم

پرونده   تو  دیدم  چشمان   خود  ببستم



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/1/8 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی
   1   2   3   4      >